Monday, September 20, 2010

Väljare bevakades av araber.

En väljares observationer:

Jag förväntade mig att det fanns röstkort utlagda på ett bord i ett hörn av lokalen, så som det brukar se ut, där den som önskar behålla sin valhemlighet kan plocka sina valsedlar någorlunda diskret.

Så kunde man inte göra i år.

Istället låg alla valsedlar uppradade på ett enda bord, och bakom bordet satt två arabiska invandrare som stirrade lystet på väljarna när de lydigt plockade de flesta valsedlar – utom Sverigedemokraternas.

När undertecknad plockade blanka valsedlar samt Sverigedemokraternas blev det uppenbart sura miner på araberna. När jag plockat riksdagens och landstingsvalets sedlar böjde sig en av dem fram för att ”rätta till” högen med kommunala valsedlar, aggressivt och precis innan jag skulle plocka den.

- Ursäkta mig, sade han högt och aggressivt. Sen fick jag ta min valsedel.


Läs mer i Fria Tider.

No comments:

Post a Comment